28/3/12

Ο.Ε.Υ

ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΔΗΜΟΥ ΠΑΤΡΕΩΝ

Η ίδια η αιτιολογική έκθεση στην πρώτη σελίδα ξεκαθαρίζει. Ο Ο.Ε.Υ έγινε με βάση
της υποδείξεις του προτύπου και εγκυκλίους του υπουργείου εσωτερικών για τον περιορισμό διοικητικών μονάδων κατά 35% και όχι με βάση της εξυπηρέτησης των δημοτών εργαζομένων και φτωχών λαϊκών στρωμάτων. Επομένως έχουμε μπροστά μας έναν   οργανισμό που με βάση τις κατευθύνσεις που και την ανάλυση , οδηγεί στην διάλυση ενισχύει την επιχειρηματικότητα την ανταποδοτικότητα οδηγεί σε απολύσεις,  τελειώνει τα όποια στοιχεία και χαρακτηριστικά του δημόσιου και κοινωνικού  ρόλου του Δήμου Όσα  έχουν απομείνει τέλος πάντων.
Ο νέος οργανισμός που προτείνεται.
Δεν σχεδιάζει με βάση τις  διευρυμένες σημερινές και μελλοντικές ανάγκες του Δήμου, δεν τις βλέπει δεν τις προσδιορίζει δεν προβλέπει στο τι προσωπικό  χρειάζεται όπως και  την σχέση εργασίας. Ο σχεδιασμός που κάνει είναι δυναμίτης για το μέλλον των υπηρεσιών που πλέον θα γονατίσουν θα αποδυναμωθούν και στην πράξη θα διαλυθούν από έλλειψη προσωπικού.

Η ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ  ΟΧΙ ΤΟΥ  Ο.Ε.Υ
Με το σχέδιο ο  Δήμαρχος πλέον και όχι ο Ο.Ε.Υ σχεδιασμένα , έχει  την αρμοδιότητα   κατάταξης του προσωπικού  . Στο σχέδιο οι εργαζόμενοι τοποθετούνται γενικώς στον οργανισμό,  και όχι σχεδιασμένα με μελέτη και πρόβλεψη ανά διεύθυνση και τμήμα κρίνοντας από τις  σημερινές και μελλοντικές ανάγκες του Δήμου, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται προϋποθέσεις για αυθαιρεσίες η σκοπιμότητες δηλαδή αλλού να υπάρχει πλεονασματικό προσωπικό και αλλού ελλείψεις .
ΚΑΜΠΑΝΕΣ ΑΠΟΛΥΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ  ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟΝ Ο.Ε.Υ
Σε εποχές που η γενική κατεύθυνση είναι μείωση (κινεζοποίηση) μισθών  απολύσεις διάλυση και ιδιωτικοποιήσεις  η  έλλειψη ξεκάθαρης ρητής πρόβλεψης για μεταφορά του προσωπικού σε περίπτωση διάλυσης υπηρεσίας η υπηρεσιών αφήνει διάπλατα ανοικτή την πόρτα για απολύσεις.
ΥΠΟΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΑΠΟ ΕΛΛΕΙΨΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
Είναι γνωστό ότι το υπάρχον προσωπικό είναι ελλειμματικό  ότι ολόκληρες υπηρεσίες υπολειτουργούν η έχουν τεράστια προβλήματα (καθαριότητα, νεκροταφεία κηπάρια, άσφαλτα κλπ)  αντί να προβλέπεται και να σχεδιάζεται η σχεδιασμένη αύξηση  μόνιμου προσωπικού  σύμφωνα με τις οξυμένες ανάγκες στο σχέδιο αυτό που προβλέπεται είναι η κατάργηση θέσεων όταν αυτές κενώνονται.

Ο Ο.Ε.Υ ΤΙΣ ΔΙΕΥΡΥΜΕΝΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ  ΣΕ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΙΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΕΙ ΜΕ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΜΟΝΟ ΕΚΤΑΚΤΩΝ
Σε συνέχεια της κατεύθυνσης για μείωση προσωπικού της έλλειψης πρόβλεψης στο τι προσωπικό χρειάζεται η κάθε υπηρεσία για να λειτουργήσει το μόνο που  προβλέπει το σχέδιο είναι  η πρόσληψη μόνον έκτακτου προσωπικού (263 άτομα ) και φυσικά έτσι ,έμμεσα αλλά σαφέστατα απαντά ο οργανισμός στο ερώτημα στο ποιο θα είναι το μέλλον των υπηρεσιών και του Δήμου , με τις εφεδρείες τις απολύσεις το νέο καθεστώς για προσλήψεις (10 θα αποχωρούν ένας θα προσλαμβάνεται ). Αυτά δηλαδή  που προβλέπουν οι σχετικοί νόμοι το μνημόνιο κλπ. Το αποτέλεσμα αυτού του σχεδιασμού θα είναι σύντομα να υπάρξει κατάσταση  διάλυσης των υπηρεσιών και φυσικά  η ιδιωτικοποίηση του αντικειμένου τους.
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΤΕΛΕΧΩΝ – ΣΚΑΝΔΑΛΩΔΕΙΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΣΕΙΣ ΜΕ ΤΟ “ΕΛΛΕΙΨΕΙ”
Στην κατάταξη στελεχών γίνεται σκανδαλώδεις φωτογραφική τοποθέτηση και αποκλεισμοί στις κρίσεις διευθυντών προϊσταμένων  ενώ ολόκληροι κλάδοι αποκλείονται στις κρίσεις για να εξυπηρετηθεί ο στόχος της επιλογής συγκεκριμένων στελεχών.
Υπάρχουν σκανδαλώδεις προβλέψεις για συνδικαλιστές.
ΣΤΑ ΚΡΥΦΑ Η ΣΥΝΤΑΞΗ ΤΟΥ Ο.Ε.Υ ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ
Το σχέδιο του οργανισμού έγινε χωρίς την συμμετοχή εργαζομένων στελεχών και αιρετών αρχικά από ιδιωτική εταιρία στην πορεία από επιλεγμένα στελέχη χωρίς ανοιχτό διάλογο  συμμετοχή και προτάσεις.
Οι παρεμβάσεις που έγιναν (από ορισμένα στελέχη διευθυντές προϊσταμένους και απλούς εργαζόμενους όταν παραδόθηκε το σχέδιο είναι γενικά θετικές  και  ασχολούνται  κυρίως με την  διάρθρωση των υπηρεσιών το περιεχόμενο και τις αρμοδιότητες τους ώστε με τις υπάρχουσες συνθήκες αυτές να γίνουν το δυνατόν ποιο αποτελεσματικές.
Όμως αντικειμενικά αυτές παρ ότι μπορούν να συμβάλλουν στην καλυτέρευση της λειτουργίας για όφελος των πολιτών και εργαζομένων δεν αναιρούν την  γενική  κατεύθυνση του οργανισμού που είναι η διάλυση η ενίσχυση της επιχειρηματικότητας  η ανταποδοτικότητα γι αυτό ο Ο.Ε.Υ πρέπει να απορριφθεί στο σύνολό του και να ξανά φτιαχτεί.

Με τον Ο.Ε.Υ συγκεκριμένα παραδείγματα:
Αφού ο νέος Ο.Ε.Υ δεν παίρνει υπ όψιν τις διευρυμένες ανάγκες του Καλλικρατικού  Δήμου γεωγραφικά και σε πληθυσμό τα νέα αντικείμενα υπηρεσίες (ορισμένες δεν εμφανίζονται πουθενά) και δεν σχεδιάζει την διάρθρωσή τους και το προσωπικό που χρειάζεται για να λειτουργήσουν σωστά είναι κάτι που αυτό φαίνεται χαρακτηριστικά σε δύο παραδείγματα από σημαντικές υπηρεσίες , καθαριότητα ασφαλτικά.
Α) Στην καθαριότητα, είναι γνωστό ότι το υπάρχον προσωπικό δεν αρκεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες. Το προσωπικό μειώθηκε και μειώνεται συνέχεια,  λόγω αποχωρήσεων με συντάξεις και εφεδρείες και λόγω του ότι Καποδιστριακοί Δήμοι που προσχώρησαν στο δήμο Πατρέων δεν είχαν οργανωμένες υπηρεσίες. Λειτουργούσαν με ιδιώτες .
Τις ανάγκες σήμερα καλύπτει η ελλειμματική προσωπικό  και μέσα υπηρεσία καθαριότητας του πρώην Δήμου Πατρέων και είναι χαρακτηριστικό ότι παρ όλες τις ελλείψεις   οι δημότες είναι ποιο ευχαριστημένοι από την εποχή που την υπηρεσία την εκτελούσαν ιδιώτες πχ Ρίο.
Το σχέδιο του Ο.Ε.Υ  δεν βλέπει δεν περιγράφει τις ανάγκες που υπάρχουν στο Δήμο Πατρέων και στους περιφερειακούς δήμους που ενσωματώθηκαν , στο τι προσωπικό χρειάζεται τι κλάδους και ειδικότητες (εργάτες οδηγοί μηχανικοί συντηρητές κλπ) για μια ολοκληρωμένη υπηρεσία, δημόσια σύμφωνα με τις ανάγκες των δημοτών διασφαλίζοντας το δημόσιο και έτσι κοινωνικό χαρακτήρα του Δήμους για να λειτουργήσει αποτελεσματικά η  υπηρεσία.

Οι υπηρεσίες  και οι εργαζόμενοι γνωρίζουν ακριβώς  τι χρειάζεται σε μέσα προσωπικό κλπ, Δεν ρωτήθηκαν όμως γιατί άλλοι είναι οι σχεδιασμοί .
Παράδειγμα δεύτερο:
Η υπηρεσία  ασφαλτικών θα έπρεπε να είναι υπηρεσία αιχμής σε κατασκευή και συντήρηση  σε έργα αυτεπιστασίας
Σήμερα έχουν απομείνει 15 εργάτες με υποτυπώδη μέσα εργασίας (εργαλεία, οχήματα κ.α. μέσα.)
Οι ανάγκες του δικτύου είναι τεράστιες (το οδικό δίκτυο είναι κακό0 και για να τις καλύψει  ο Δήμος προσέφυγε πρόσφατα σε δανεισμό 10  εκ. με έργο που αμφισβητήθηκε η ποιότητα του σε αντίθεση με τα έργα αυτεπιστασίας που δημιουργεί ο Δήμος   που είναι ποιοτικά και αντέχουν στο χρόνο.
Αντί ο δήμος να σχεδιάσει  έναν  Ο.Ε.Υ για την συγκεκριμένη υπηρεσία που θα προβλέπει ανθρώπινο δυναμικό και μέσα για να καλύψει τις διευρυμένες ανάγκες του, και να μην χρειάζεται να δανείζεται τεράστια ποσά για να καλύψει προσωρινά τις ανάγκες του με ιδιώτες που προσφέρουν αμφίβολης ποιότητας έργο  και η πόλη να μοιάζει βομβαρδισμένη απλώς κατατάσσει το υπάρχουν  προσωπικό που είναι ελάχιστο και σε λίγο θα φύγει . Οι υπηρεσιακοί παράγοντες λένε ότι  τα 2/10 των 10 εκατομμυρίων εάν διαθέτονταν  για την αγορά εξοπλισμού και την πρόσληψη λίγων εργαζομένων  ο δήμος θα έλυνε οριστικά και σε βάθος χρόνου το πρόβλημα του δικτύου και η πόλη θα μπορούσε να γίνει αεροδρόμιο. Αντί αυτού του σχεδιασμού που θα έλυνε φθηνά και μακροπρόθεσμα το πρόβλημα ο δήμος σχεδιάζει την πλήρη  διάλυση οδηγώντας σε όξυνση το πρόβλημα με συνέπειες άσχημες για την πόλη το λαό τους εργαζόμενους.

Κηπάρια:
Στα κηπάρια έχουν σήμερα απομείνει 60 άτομα ενώ ο Δήμος έχει διευρυνθεί με άλλους δήμους. Στον Καποδίστρια υπήρχαν πάνω από 100 άτομα  . Πως θα ανταποκριθεί ο δήμος στις διευρυμένες ανάγκες.
Είναι φανερό ότι θα χρειαστεί και αυτό κάνει θα δίνει τμήματα του αντικειμένου  σε ιδιώτες.
450. 000 ευρώ κόστισαν τα κλαδέματα φέτος ενώ μπορούσε με πολύ λιγότερα με ίδια μέσα και προσωπικό να κάνει αυτή την δουλειά και να έχει τους εργάτες και όλο τον άλλο χρόνο.
Το ίδιο με τα νεκροταφεία  που  η κατάσταση είχε φθάσει στα άκρα από έλλειψη προσωπικού με κίνδυνο να μείνουν άταφοι νεκροί ενώ  οι εργαζόμενοι έχουν φθάσει στα άκρα από την εξάντληση . Στον Ο.Ε.Υ καμία πρόβλεψη  ενώ  58 νεκροταφεία έχουν περιέλθει στην αρμοδιότητα του Δήμου.
Για όλους τους παραπάνω λόγους σχεδόν στο σύνολο των υπηρεσιών προβλέπεται η ανάθεση του έργου των υπηρεσιών σε ΄΄τρίτους΄΄ δηλαδή ιδιώτες.
Τέλος στο σχέδιο του Ο.Ε.Υ διατηρούνται οι επιχειρήσεις στο νερό ΔΕΥΑΠ , στον κοινωνικό τομέα,  τον πολιτισμό,  και δεν ενσωματώνονται στις υπηρεσίες του Δήμου  δεν συγκροτείται  ένας ενιαίος οργανισμός με την διάλυση των επιχειρήσεων  κάτω από τον έλεγχο του δημοτικού συμβούλιου. Με το σχέδιο ενισχύεται η αντίληψη της επιχειρηματικότητας και της δήθεν αναποτελεσματικότητας των υπηρεσιών. Φυσικά αυτός ο σχεδιασμός συμπορεύεται με την κατεύθυνση που δίνει το κράτος κεντρικά να λειτουργούν οι δήμοι σαν επιχειρήσεις  κόντρα στη ανάγκη του λαού πχ το νερό να θεωρείται  κοινωνικό αγαθό να είναι φθηνό και δωρεάν και όχι εμπόρευμα για το κέρδος Είναι βέβαιο ότι  κάποια στιγμή θα παραδοθεί πλήρως στην ιδιωτική κερδοσκοπία με αποτέλεσμα να γονατίζει ο λαός και οι εργαζόμενοι να χάσουν ακόμα και την δουλειά τους.
Ο Ο.Ε.Υ συμπορεύεται με αυτές τις κατευθύνσεις και γι αυτό είναι αντιδραστικός ενισχύει την επιχειρηματικότητα την διάλυση την ανταποδοτικότητα είναι ένα σχέδιο που ακολουθεί κατά γράμμα της κατευθύνσεις που δίνει για την τοπική διοίκηση η κυβέρνηση του μαύρου μετώπου.
Για όλους αυτούς τους λόγους  το ΔΣ του κλαδικού συνδικάτου που συνεδρίασε αποφάσισε:

Το σχέδιο του νέου Ο.Ε.Υ του δήμου Πατρέων είναι αντιδραστικό και απαράδεκτο κινείται κόντρα στις ανάγκες των εργαζομένων και του λαού και πρέπει να απορριφτεί.
Είναι ανάγκη να φτιαχτεί ένα νέο σχέδιο με κριτήριο τις διευρυμένες ανάγκες του δήμου και του λαού με μόνιμο προσωπικό χωρίς επιχειρήσεις  με υπηρεσίες σωστά οργανωμένες στην υπηρεσία του λαού και όχι των επιχειρηματιών .
Για ένα τέτοιο οργανισμό και Δήμο θα παλέψουμε και δεν θα περάσει το αντιδραστικό σχέδιο.

                                                           Το  ΔΣ του κλαδικού συνδικάτου.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σας ευχαριστούμε για τα σχόλια σας, σύντομα θα επικοινωνήσουμε μαζί σας